Prins Bernhardplein 173
1097BL Amsterdam

FD Mediagroep Recruitment

Stagiair Marketing

Wil jij een topstage doen bij hét zakelijke mediabedrijf van Nederland? En een fantastische eerste stap naar een mooie carrière maken? Werken op een toplocatie in Amsterdam (boven mediacafé Dauphine)? Word dan onze nieuwe stagiair marketing! Je kunt per direct beginnen.

FD Mediagroep is met Het Financiële Dagblad, BNR Nieuwsradio, Company.info en FD Business het meest vooraanstaande mediabedrijf in het financieel-economische domein. We werken aan hoogwaardige nieuwsproducten en diensten die online, in print, op de radio of via events worden verspreid.

Om alle zakelijke beslissers in Nederland te kunnen bedienen hebben wij naast het FD een aantal B2B-titels gericht op specifieke sectoren. Denk bijvoorbeeld aan Energeia (https://energeia.nl/), een digitaal nieuwsplatform voor de Nederlandse energiesector. Of PensioenPro (https://pensioenpro.nl/) een leidend platform voor discussie en kennisdeling in de pensioensector. En met ESB (https://esb.nu) hebben we dé community voor economen in huis.

Gezocht: marketing stagiair

Om het succes van de B2B-titels van FD Business nóg verder te vergroten, zoeken wij een marketing stagiair. H/zij zal samen werken met het FD Business team en aangestuurd worden door onze (zeer ervaren) marketing manager. Binnen het team word jij als stagiair verantwoordelijk voor het verder opzetten en uitwerken van de marketing strategie voor de B2B-titels. Denk daarbij aan het opzetten van e-mail flows (welkomstcyclus; opvolgen proefabonnementen, etc.), maar ook aan het uitwerken van de marketingaanpak voor onze B2B-events en het analyseren van de resultaten. Je krijgt veel vrijheid om je eigen projecten op te pakken en uit te werken, maar wordt daarbij uiteraard ook ondersteund door het team waar nodig.

Startdatum in overleg: liefst zo snel mogelijk; 36 uur per week.

Hoe je dag eruit gaat zien:

  • Opzetten en inrichten van e-mail flows voor de B2B-titels
  • Verzinnen en realiseren van marketingacties voor de B2B-titels
  • Opzetten en begeleiden van advertenties voor radio, online en print
  • Analyseren en verwerken van resultaten
  • Bijhouden van de marketingkalender voor de B2B-titels
  • Uitwerken van de marketingaanpak voor B2B-events

Waar zijn wij naar op zoek?

  • Een derde- of vierdejaars HBO/WO-student communicatie, media en/of marketing
  • Iemand die affiniteit heeft met media en marketing en bij voorkeur bekend is met het opzetten en uitwerken van (e-mail) marketing plannen
  • Iemand die snel leert en dingen oppikt
  • Iemand die het initiatief durft te nemen en nieuwe creatieve ideeën kan aandragen
  • Iemand die zelfstandig te werk gaat met een accurate werkhouding
  • Iemand die nauwkeurig en gestructureerd werkt
  • Iemand die enthousiast is

Wat mag je van ons verwachten?

  • Je leert hoe het is om te werken binnen een professionele organisatie die volop in ontwikkeling is op gebied van digitale transitie en innovatie
  • Je doet ervaring op met journalistiek/communicatie/marketing-inhoudelijk werk
  • Je leert hoe je communicatiemiddelen kunt inzetten om marketingdoelstellingen te behalen
  • Je ervaart hoe het is om in een gedreven, professioneel, creatief, ambitieus maar vooral enthousiast team te werken
  • Wij bieden een werkstage aan, geen onderzoeks- of afstudeerstage
  • Je krijgt een stagevergoeding van €375,- bruto per maand op basis van 36 uur per week. De ene week werk je vier dagen, de andere week werk je vijf dagen

Interesse?

Ben je enthousiast geworden en wil je reageren? Solliciteer direct en stuur je CV, motivatie, vaardigheden en beschikbaarheid naar . We kijken er naar uit om met je samen te werken!

 

Direct solliciteren met CV!

Notitie voor bureaus
 Wij accepteren geen ongevraagde cv’s. Gelieve ons geen cv’s te sturen, aangezien wij niet verantwoordelijk zijn voor eventuele vergoedingen gerelateerd aan ongevraagde cv’s. 

 

Mail mij deze pagina

"Wij zijn nieuwsjagers met een voorliefde voor cijfers en inhoud."

ilse
Ilse Zeemeijer
Redacteur ‘innovatie’ bij het FD Mediagroep
In dienst sinds 2013

 

"De FD Mediagroep heeft een informele werksfeer en een heel platte organisatie"

Jeroen Snoeij
Jeroen Snoeij
Lead developer bij FD Mediagroep
In dienst sinds 2014

 

"De laatste jaren is de FD Mediagroep sterk aan het uitbreiden"

Lydian de Kruiff
Lydian de Kruiff
Concept developer bij FD Mediagroep/BNR Networks
In dienst sinds 2005

 

"Voor goede ideeën is er altijd ruimte, ongeacht leeftijd en aantal vlieguren van redacteuren."

Pieter Couwenbergh
Pieter Couwenbergh
Algemeen verslaggever bij FD Mediagroep
In dienst sinds 1999