Prins Bernhardplein 173
1097BL Amsterdam

FD Mediagroep Recruitment

Marketing Intelligence Analist

Word jij ons analytisch vermogen op de salesvloer? Breng jij de zakelijke mark en marktpotentie minutieus in kaart en breng jij prospects in beeld? Zorg jij voor de juiste munitie voor marketing en account management om onze klanten te overtuigen? Kan jij data ombuigen naar waardevolle (klant)inzichten? Ben jij pro-actief en denk jij in oplossingen? Dan is de functie van Marketing Intelligence Analist bij FD Mediagroep iets voor jou!

Werken bij een vernieuwend, ondernemend en leuk databedrijf

FD Mediagroep is getransformeerd van een traditioneel krantenbedrijf naar een innovatief technologiebedrijf. Met de sterke merken Het Financieele Dagblad, BNR Nieuwsradio, Company.info, Fondsnieuws, Energeia, ESB en Pensioen Pro zijn wij de meest vooraanstaande nieuws- en informatiedienstverlener voor ondernemend Nederland.

Vanuit marketing en oplage sales zijn we continu bezig om de zakelijke doelgroep beter te benaderen, te bedienen en te behouden. Gedreven door onze marketingstrategie en ondersteund door gedreven marketing en data analisten ontwikkelen we (data science) modellen om de doelgroep op een effectieve wijze te benaderen en te bedienen.

Marketing Intelligence Analist  
De oplage sales afdeling binnen FD Mediagroep is verantwoordelijk voor de verkoop van bedrijfslicenties en -abonnementen voor het FD, Energeia, ESB en Pensioen Pro in de zakelijke markt. We zijn op zoek naar een enthousiaste collega die passie heeft voor cijfers en analyseren en houdt van het omzetten van data in actie en de juiste munitie voor sales. Er is een intensieve samenwerking met je content sales en marketing collega’s. Verder zal je nauw samenwerken met andere analisten binnen de organisatie (van afdeling Business Intelligence, Marketing, Media Sales en Redactie) om informatie en data te delen en te combineren om zo gezamenlijk de gestelde doelen van FDMG te realiseren. In deze functie rapporteer je aan de Sales Manager Content Sales Zakelijk.

De verantwoordelijkheden van de Marketing Intelligence Analist: 

Analyseren van data 
Je analyseert en interpreteert data. Zowel het slim analyseren en clusteren van eigen data om zakelijke prospects in kaart te brengen, als het verrijken van eigen data met externe data om prospects ‘benaderbaar’ te maken voor content sales. Verder stel je op basis van de ‘potential deal value’ het optimale verkoopkanaal vast en ondersteun je de oplage sales en marketing afdeling bij de implementatie van de strategie (o.a. matching van leads, uitleveren bellijsten, mailingslijsten). Samen met de B2B marketeer breng je de typische buyer en customer journeys voor zakelijke klanten in kaart teneinde het B2B marketing-, leadgeneratie- en oplage salesproces hierop in te richten en continu te optimaliseren, zodat je sales collega’s continu beschikken over voldoende sales qualified leads.

Daarnaast lever je inzichten in gebruik van bedrijfslicenties en zakelijke abonnementen over alle platformen heen en ontwikkel je dashboards om deze inzichten visueel te maken en overtuigend te presenteren. Op basis van de meest relevante insights zorg je voor de juiste en praktische vertaalslag naar content sales en B2B marketing.

In de oplage salesmeeting presenteer je hoe we er voor staan, waar kansen liggen voor oplage sales, hoe deze moeten worden omgezet in succesvolle contracten en geef je data voor sturing van het operationele proces.

Sparringpartner voor de content sales afdeling
Naast je strategisch inzicht, weet je analytisch vermogen ook te gebruiken op de content salesvloer. Dagelijks zullen accountmanagers aan je bureau staan met vragen. Van het uitdraaien van een prognose, een doelgroep analyse tot een content sales pitch. Bij pitches zorg je voor de juiste presentatie en ga je soms mee naar de klant. Jij zorgt dat content sales bij de klant beslagen ten ijs komt. Ook nadat de samenwerking met de klant is gesloten help je met het maken van een goede evaluatie. 

Marketing solutions  
Continu hou je de markt in de gaten. Wat gebeurt er in de markt en in de sectoren waar content sales op moet acteren? Op basis van data zie je kansen. Je weet content sales en B2B marketing te helpen met het identificeren van kansen en nieuwe mogelijkheden om met impactvolle campagnes de belangrijkste doelmarkten te bereiken en om onze aanwezigheid in de bestaande markten te versterken. Deze kansen werk je samen met B2B marketing uit en visualiseer je op een niveau dat zowel intern als extern uitstekend gecommuniceerd kan worden.

Ons aanbod voor jou 

Wij bieden jou een fulltime positie (36 uur), een aantrekkelijk salaris, een uitstekende pensioenvoorziening, volop ontwikkelmogelijkheden, een gedreven team en een kantoor op een toplocatie naast het Amstelstation.  

Interesse? 

Herken jij jezelf in de functie van Marketing Intelligence Analist? Wacht dan niet langer en reageer meteen met jouw CV en motivatie. Vragen? Bel dan gerust Wendy Bruul, Corporate Recruiter, op 088 5678 378.

Direct solliciteren met CV!

 

Notitie voor bureaus:
Wij accepteren geen ongevraagde cv’s. Gelieve ons geen cv’s te sturen, aangezien wij niet verantwoordelijk zijn voor eventuele vergoedingen gerelateerd aan ongevraagde cv’s.

 

Mail mij deze pagina


"Wij zijn nieuwsjagers met een voorliefde voor cijfers en inhoud."

ilse
Ilse Zeemeijer
Redacteur ‘innovatie’ bij het FD Mediagroep
In dienst sinds 2013

 

"De FD Mediagroep heeft een informele werksfeer en een heel platte organisatie"

Jeroen Snoeij
Jeroen Snoeij
Lead developer bij FD Mediagroep
In dienst sinds 2014

 

"De laatste jaren is de FD Mediagroep sterk aan het uitbreiden"

Lydian de Kruiff
Lydian de Kruiff
Concept developer bij FD Mediagroep/BNR Networks
In dienst sinds 2005

 

"Voor goede ideeën is er altijd ruimte, ongeacht leeftijd en aantal vlieguren van redacteuren."

Pieter Couwenbergh
Pieter Couwenbergh
Algemeen verslaggever bij FD Mediagroep
In dienst sinds 1999