Prins Bernhardplein 173
1097BL Amsterdam

FD Mediagroep Recruitment

Manager Digitale Marketing

 

Wil jij bijdragen aan de verdere digitale groei en succes van het FD, BNR en onze andere merken? Weet je alles over online acquisitie en retentiestrategieën en technieken? Ben jij degene die zowel strategisch als operationeel een voortrekkersrol kan nemen, een team kan aansturen, een bepalende rol kan spelen in een multidisciplinair team? Denk jij in termen als ROI, lifetime value, sales, leads en performance? Dan zijn wij bij FD Mediagroep op zoek naar jou!

Werken bij een vernieuwend, ondernemend en inspirerend mediabedrijf

FD Mediagroep is getransformeerd van een traditioneel krantenbedrijf naar een innovatief technologiebedrijf. Met de sterke merken Het Financieele Dagblad, BNR Nieuwsradio, Company.info, Fondsnieuws, Energeia, ESB, Pensioen Pro en Webservices.nl zijn wij de meest vooraanstaande nieuws- en informatiedienstverlener voor ondernemend Nederland.
 
In de functie van Manager Digitale Marketing ben je, samen met de andere online marketeer(s), primair verantwoordelijk voor de digitale marketing van de contentmerken van FD Mediagroep (FD, BNR, Energeia, ESB en Pensioen Pro). Je initieert en managet zelfstandig projecten ten behoeve van de realisatie van de digitale marketingdoelstellingen, bijvoorbeeld op het vlak van acquisitie en retentie.

De verantwoordelijkheden van de Manager Digitale Marketing:  

Digitale marketingstrategie en de digitale marketingcommunicatie FD, BNR & Pro's 
Je formuleert en ontwikkelt de digitale marketing - en klantcontactstrategie. In lijn hiermee realiseer je in overleg met je directe (online) marketing collega’s campagnes via zowel paid als owned/earned mediakanalen. Ten gunste van conversieoptimalisatie laat je structureel testen uitvoeren gebaseerd op het testplan en worden op basis van de resultaten continue optimalisaties doorgevoerd.  

Brede kennis van digitale marketing
Met jouw online DNA en passie voor digitale marketing heb je veel ervaring opgedaan met search (SEA/SEO), CPC, display/in-app, remarketing, programmatic, affiliate, App Store Optimization, CRO, funneloptimalisatie, digitale activatie/engagement, e-mail marketing, social media- en marketing automation. Je hebt ervaring met cross device advertising, attributiemodellen en customer journey denken. Ook draag je vanuit je eigen expertise proactief bij aan het verrijken van digitale marketing capabilities en innovaties binnen de marketingdiscipline en de rest van de organisatie. Je stelt hiertoe duidelijke doelstellingen en prioriteiten. 

Manager digitaal marketing team 
Je identificeert de juiste kanalen, weet ze met elkaar te verbinden om zo met je team van specialisten tot de beste ROI te komen en ziet verbeteringen, daar waar anderen allang tevreden zijn en ‘challengt’ de betrokkenen hier voortdurend op. Daarnaast coach je je mensen en zorgt ervoor dat het team, bestaande uit 4 digitale marketeers/specialisten, zich continu doorontwikkelt.  Je hebt minimaal 5 jaar relevante werkervaring en 3 jaar leidinggevende ervaring in een soortgelijke functie.

Impactvolle campagnes
Naast het bepalen van de digitale marketingstrategie, identificeer je kansen en nieuwe mogelijkheden om met impactvolle campagnes de belangrijkste doelmarkten te bereiken, om onze algehele aanwezigheid in de bestaande markten te versterken en nieuwe markten te ontsluiten/ aan te spreken. Op deze manier draag je structureel bij aan de digitale groei- en winstdoelstellingen van de contentmerken en de organisatie. Je werkt volledig datagedreven, waarbij je gevoed en ondersteund wordt door een Marketing Data Analist. 

Multidisciplinair team
Je maakt deel uit van een multidisciplinair team (ongeveer de helft van je tijd) waar je de belangen van digitale marketing behartigt en een bijdrage levert aan uitvoering van de strategie. Je zult nauw samenwerken met de andere marketing managers binnen de organisatie, de marketing data analist, het online marketing bureau, SIM-specialisten, de product manager(s) van de afdeling development, de UX/interaction designer en web-analist op de redactie om zo gezamenlijk de gestelde doelen van FD Mediagroep te realiseren.

Ons aanbod aan jou

Wij bieden jou een 36-urige werkweek, een aantrekkelijk salaris, consignatietoeslag, een uitstekende pensioenvoorziening, volop ontwikkelmogelijkheden, leuk team en een kantoor op een toplocatie naast het Amstelstation.

Interesse?

Ben jij de Manager Digitale Marketing die wij zoeken? Wacht dan niet langer en reageer meteen met jouw CV en motivatie. Vragen? Bel dan gerust Daniëlla Mahazri, Corporate Recruiter, op 088 5678 378. 

Direct solliciteren met CV!

 

Notitie voor bureaus:
Wij accepteren geen ongevraagde cv’s. Gelieve ons geen cv’s te sturen, aangezien wij niet verantwoordelijk zijn voor eventuele vergoedingen gerelateerd aan ongevraagde cv’s.

 

Mail mij deze pagina


"Wij zijn nieuwsjagers met een voorliefde voor cijfers en inhoud."

ilse
Ilse Zeemeijer
Redacteur ‘innovatie’ bij het FD Mediagroep
In dienst sinds 2013

 

"De FD Mediagroep heeft een informele werksfeer en een heel platte organisatie"

Jeroen Snoeij
Jeroen Snoeij
Lead developer bij FD Mediagroep
In dienst sinds 2014

 

"De laatste jaren is de FD Mediagroep sterk aan het uitbreiden"

Lydian de Kruiff
Lydian de Kruiff
Concept developer bij FD Mediagroep/BNR Networks
In dienst sinds 2005

 

"Voor goede ideeën is er altijd ruimte, ongeacht leeftijd en aantal vlieguren van redacteuren."

Pieter Couwenbergh
Pieter Couwenbergh
Algemeen verslaggever bij FD Mediagroep
In dienst sinds 1999