Prins Bernhardplein 173
1097BL Amsterdam

FD Mediagroep Recruitment

Key Accountmanager Content Grootzakelijke markt

 

Ben jij een commercieel talent? Heb je ervaring als (Key) Accountmanager? Of ervaring in het verkopen van content aan grootzakelijke klanten? Of beschik jij over een netwerk in de financiële-of zakelijke dienstverlening? Dan ben jij de Key Accountmanager content grootzakelijk die wij zoeken.

Werken bij een vernieuwend, ondernemend en leuk mediabedrijf

De FD Mediagroep (FDMG) is getransformeerd van een traditioneel krantenbedrijf naar een innovatief mediabedrijf. Met de sterke merken Het Financieele Dagblad, BNR Nieuwsradio, Fondsnieuws, Energeia, ESB, Pensioen Pro, Company.info en Webservices.nl zijn wij de meest vooraanstaande nieuws- en informatiedienstverlener voor ondernemend Nederland.

De verantwoordelijkheden van de Key Accountmanager Content Grootzakelijk zijn:

Bekend worden met de markt en de producten
We verwachten dat je jezelf snel bekend maakt met de markt en onze klanten.  Je hebt van nature interesse in wat er in de wereld om je heen gebeurt en bent goed op de hoogte van welke ontwikkelingen er op financieel-economisch gebied en in jouw branches spelen. Omdat je bij verschillende soorten klanten; een partner van een groot kantoor, een marketingdirecteur, kennismanager of inkoper aan tafel komt te zitten, kun jij snel schakelen op niveau en goed inspelen op de verschillende verwachtingen, eisen en stijlen.

Op- en uitbouwen van jouw klantenportfolio
Verkopen van de content (o.a. bedrijfsabonnementen) van FD, Energeia, PensioenPro en ESB is je core business. Jouw klanten bevinden zich in één of meer branches, waaronder bijvoorbeeld financiële dienstverlening, accountancy, consultancy, advocatuur & notariaat.  Jij bouwt je klantenportfolio op en breidt hem uit middels consultative selling oftwel adviserend verkopen. Jij focust  je niet op het leveren van producten of diensten, maar jij verdiept je in de uitdagingen van de klant, het leveren van toegevoegde waarde, het beïnvloeden van processen en het verkrijgen van commitment voor een goede oplossing voor de klant.

Verkoopstrategie ontwikkelen
60% van jouw tijd zal je bezig zijn met het beheren van jouw bestaande klanten. Jouw taak is om de bestaande klanten te behouden en upsell te realisren door te adviseren op het gebied van de verschillende diensten die wij bieden. Daarnaast is 40% van je werk new business. Hieronder verstaan wij up-selling en acquisitie. Je inventariseert de klantbehoefte door middel van gesprekken en het geven van presentaties. Aan de hand hiervan ontwikkel je een verkoopstrategie toegespitst op jouw klanten en producten.

Sluiten van deals
Door de goede band die jij hebt opgebouwd met jouw klanten ben jij de specialist als het gaat om het aanbieden van producten op het gebied van de verwerving van nieuws en achtergronden van de FD uitgaven. Je speelt in op de wensen van de klant zonder jouw commerciële belangen uit het oog te verliezen. Hierdoor kom je tot het sluiten van deals.

Implementeren van contracten
Als accountmanager ben jij van A tot Z verantwoordelijk voor de contracten. Jij weet hoe de hazen lopen binnen de organisatie en zorgt er voor dat onze interne organisatie doet wat ze moet doen om de klant tevreden te stellen.

Signaleren van marktontwikkelingen
Je bent goed op de hoogte van wat er speelt, zowel binnen jouw klantenportfolio als in de markt. Je signaleert ontwikkelingen en past hier jouw strategie ook op aan. Daarnaast zie jij kansen en ontwikkel jij deze ook.

Interesse?

Ben jij de Key Accountmanagerr die wij zoeken? Wacht dan niet langer en reageer meteen met jouw CV en motivatie. Vragen? Bel dan gerust Daniëlla Mahazri, Corporate Recruiter, op 088 5678 378.

Direct solliciteren met CV!

Notitie voor bureaus
 Wij accepteren geen ongevraagde cv’s. Gelieve ons geen cv’s te sturen, aangezien wij niet verantwoordelijk zijn voor eventuele vergoedingen gerelateerd aan ongevraagde cv’s. 

Herinner mij later


"Wij zijn nieuwsjagers met een voorliefde voor cijfers en inhoud."

ilse
Ilse Zeemeijer
Redacteur ‘innovatie’ bij het FD Mediagroep
In dienst sinds 2013

 

"De FD Mediagroep heeft een informele werksfeer en een heel platte organisatie"

Jeroen Snoeij
Jeroen Snoeij
Lead developer bij FD Mediagroep
In dienst sinds 2014

 

"De laatste jaren is de FD Mediagroep sterk aan het uitbreiden"

Lydian de Kruiff
Lydian de Kruiff
Concept developer bij FD Mediagroep/BNR Networks
In dienst sinds 2005

 

"Voor goede ideeën is er altijd ruimte, ongeacht leeftijd en aantal vlieguren van redacteuren."

Pieter Couwenbergh
Pieter Couwenbergh
Algemeen verslaggever bij FD Mediagroep
In dienst sinds 1999