Prins Bernhardplein 173
1097BL Amsterdam

FD Mediagroep Recruitment

Digitaal Data Analist

Ben jij gefascineerd door technologie en data in het bijzonder? Wil je bijdragen aan de data gedreven digitale transformatie van een multimediaal uitgeefbedrijf? Dan is de functie van Digitaal Data Analist bij Het Financieele Dagblad iets voor jou!

Werken bij een vernieuwend, ondernemend en leuk mediabedrijf

FD Mediagroep is getransformeerd van een traditioneel krantenbedrijf naar een innovatief technologiebedrijf. Met de sterke merken Het Financieele Dagblad, BNR Nieuwsradio, Company.info/ Webservices, Fondsnieuws, Energeia, ESB, Pensioen Pro zijn wij de meest vooraanstaande nieuws- en informatiedienstverlener voor ondernemend Nederland.

Het Financieele Dagblad is op zoek naar een analist die gek is op data, barst van de ambitie en bij wil dragen aan de doorontwikkeling van de hoogstaande digitale producten (web, mobiel en apps) van het FD.

Als Digitaal Data Analist ben je één van de leden van het zelfsturende multidisciplinair FD digitaal team. Dit team bestaat uit een Product Owner, Redactie, Marketing, CRO Specialist en een UX Designer en is eigenaar van de digitale producten (website & apps) van Het FD. Samen met het agile development team werken zij dagelijks aan het verbeteren van de websites en apps van het FD. Met als belangrijkste doelstellingen het verhogen van engagement (de betrokkenheid van onze online lezers) en conversie (registranten en abonnementen).

De verantwoordelijkheden van de Digitaal Data Analist:

Opstellen van meetplannen en meedenken over OKR’s (objectives key results) en metrics 
Jij bent van nature een data cruncher, je werkt nauwkeurig en bent analytisch sterk. Met jouw skills zorg je dat het team steeds meer inzicht krijgt in het gedrag van de lezers. Deze inzichten zijn cruciaal bij het voorbereiden en analyseren van experimenten, optimalisaties en nieuwe features.

Ontwikkelen van dashboards en terugkerende rapportages
Als Digitaal Data Analist zorg je voor het verbeteren van de (kwaliteit van de) data, implementeer je (basic) scripts, ontwikkel je dashboard (Google Analytics of Tableau) en rapportages en maak je analyses. Zelfstand implementeer je deze basis scripts (in Google Tag Manager). De complexere scripts implementeer je samen met Product Owner en het developing team.

Monitoren en analyseren van data en dashboards
Jij deelt dagelijks jouw inzichten, conclusies en adviezen met betrekking tot de data. Jij begrijpt de uitdagingen én mogelijkheden die data te bieden heeft aan een mediabedrijf. Daarnaast sla je de brug tussen het multidisciplinair digitaal team en jouw afdeling Business Intelligence. Je houdt je collega’s op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen en draagt nieuwe technieken over aan het gehele BI team. Vanzelfsprekend volg je de online data trends en ontwikkelingen in de markt op de voet.

Software

Must haves: Google Analytics, Google Tag Manager, SQL.

Nice to haves: kennis van Javascript, ervaring met dashboard tooling (Tableau).

Ons aanbod aan jou

Wij bieden jou een fulltime positie (36 uur), een aantrekkelijk salaris, een uitstekende pensioenvoorziening, volop ontwikkelmogelijkheden, een gedreven multidisciplinair team en een kantoor op een toplocatie naast het Amstelstation.

Interesse?

Herken jij jezelf in de functie van Digitaal Data Analist? Wacht dan niet langer en reageer meteen met jouw cv en motivatie. Vragen? Bel dan gerust Daniëlla Mahazri, Corporate Recruiter, op 088 5678 378.

Direct solliciteren met CV!

 

Notitie voor bureaus:
Wij accepteren geen ongevraagde cv’s. Gelieve ons geen cv’s te sturen, aangezien wij niet verantwoordelijk zijn voor eventuele vergoedingen gerelateerd aan ongevraagde cv’s.

 

Mail mij deze pagina


"Wij zijn nieuwsjagers met een voorliefde voor cijfers en inhoud."

ilse
Ilse Zeemeijer
Redacteur ‘innovatie’ bij het FD Mediagroep
In dienst sinds 2013

 

"De FD Mediagroep heeft een informele werksfeer en een heel platte organisatie"

Jeroen Snoeij
Jeroen Snoeij
Lead developer bij FD Mediagroep
In dienst sinds 2014

 

"De laatste jaren is de FD Mediagroep sterk aan het uitbreiden"

Lydian de Kruiff
Lydian de Kruiff
Concept developer bij FD Mediagroep/BNR Networks
In dienst sinds 2005

 

"Voor goede ideeën is er altijd ruimte, ongeacht leeftijd en aantal vlieguren van redacteuren."

Pieter Couwenbergh
Pieter Couwenbergh
Algemeen verslaggever bij FD Mediagroep
In dienst sinds 1999