Prins Bernhardplein 173
1097BL Amsterdam

FD Mediagroep Recruitment

Contentstrateeg

Heb jij een passie voor content? Ben je creatief? Begrijp je journalistiek en heb je het vermogen om je in te leven in de doelgroepen van onze klanten? Dan is de functie van Contentstrateeg bij FD Mediagroep iets voor jou!

Werken bij een vernieuwend, ondernemend en leuk mediabedrijf

FD Mediagroep is getransformeerd van een traditioneel krantenbedrijf naar een innovatief technologiebedrijf. Met de sterke merken Het Financieele Dagblad, BNR Nieuwsradio, Company.info/Webservices, Fondsnieuws, Energeia, ESB, Pensioen Pro zijn wij de meest vooraanstaande nieuws- en informatiedienstverlener voor ondernemend Nederland.

FD Mediagroep - Effect ontwikkelt geïntegreerde en creatieve marketingproposities voor partners in (voornamelijk) de zakelijke markt. Over de as van de inhoud, voor een selectieve doelgroep, gebruikmakend van de verschillende merken (en hun distributiekracht) binnen FD Mediagroep (waaronder Het Financieele Dagblad, BNR Nieuwsradio, Energeia en ESB). Denk hierbij aan concepten die resulteren in journalistieke evenementen, gesponsorde radioprogramma's, een podcastreeks of een (branded) content samenwerking, danwel een combinatie hiervan. Juist door de combinatie van deze onderdelen is FD Mediagroep - Effect voorloper in de markt van B2B- content partnerships.

FD Mediagroep - Effect is nieuw, groeit snel en wilt haar klanten nog beter van dienst zijn. Daarom zijn we op zoek naar nieuwe collega’s.

De verantwoordelijkheden van de Contentstrateeg:

Vertalen van marketing- en communicatie-doelstellingen van onze klanten naar een contentstrategie
In opdracht van onze klanten ontwikkel je (branded) contentstrategieën. Je begrijpt de uitdaging en werkelijke doelstellingen achter een briefing of weet deze te achterhalen. Je mixt vervolgens creatief denken met je kennis en begrip voor journalistiek; welk verhaal wil je vertellen, voor welke doelgroep en op welk moment en/of plaats? Daarbij houd je de KPI’s en strategie van de klant centraal, zonder de journalistieke waarden van de merken Het FD en BNR uit het oog te verliezen; immers, daarmee creëer je relevantie. Gezien de aard van onze doelgroep en de ontwikkeling van de FD Mediagroep is online daarbij veelal het uitgangs- danwel vertrek-punt.

Pitchen van deze contentstrategien bij de klanten van Marketing Partnerships
Door jouw charisma, je enorme kennis van content en overtuigingskracht weet jij op succesvolle wijze jouw plan aan onze klanten te presenteren. Hiernaast verzorg je ook de inhuur van en briefings naar externe content producers en leveranciers.

Toevoegen van waarde aan Marketing Partnerships d.m.v. innovatieve en gespecialiseerde kennis en ervaring
Jij bent iemand die niet alleen journalistiek snapt, maar daar ook vandaan komt. Vooral omdat je de taal en werkwijze van onze journalistieke merken dient te begrijpen. Maar ook omdat je weet dat, net als bij goede journalistiek, goede contentmarketing waardevolle informatie brengt die engagement bij de doelgroep genereert. Daarnaast ben je een prettige assertieve collega die op een leuke manier eigenwijs is.

Ons aanbod aan jou

Wij bieden jou een fulltime positie (36 uur), een aantrekkelijk salaris, een uitstekende pensioenvoorziening, volop ontwikkelmogelijkheden, een gedreven team en een kantoor op een toplocatie naast het Amstelstation.

Interesse?

Herken jij jezelf in de functie van Contentstrateeg? Wacht dan niet langer en reageer meteen met jouw CV en motivatie. Vragen? Bel dan gerust Daniëlla Mahazri, Corporate Recruiter, op 088 5678 378.

 

Direct solliciteren met CV!

 

Notitie voor bureaus:
Wij accepteren geen ongevraagde cv’s. Gelieve ons geen cv’s te sturen, aangezien wij niet verantwoordelijk zijn voor eventuele vergoedingen gerelateerd aan ongevraagde cv’s.

 

Mail mij deze pagina


"Wij zijn nieuwsjagers met een voorliefde voor cijfers en inhoud."

ilse
Ilse Zeemeijer
Redacteur ‘innovatie’ bij het FD Mediagroep
In dienst sinds 2013

 

"De FD Mediagroep heeft een informele werksfeer en een heel platte organisatie"

Jeroen Snoeij
Jeroen Snoeij
Lead developer bij FD Mediagroep
In dienst sinds 2014

 

"De laatste jaren is de FD Mediagroep sterk aan het uitbreiden"

Lydian de Kruiff
Lydian de Kruiff
Concept developer bij FD Mediagroep/BNR Networks
In dienst sinds 2005

 

"Voor goede ideeën is er altijd ruimte, ongeacht leeftijd en aantal vlieguren van redacteuren."

Pieter Couwenbergh
Pieter Couwenbergh
Algemeen verslaggever bij FD Mediagroep
In dienst sinds 1999