Prins Bernhardplein 173
1097BL Amsterdam

FD Mediagroep Recruitment

Conceptmanager

Heb jij een achtergrond in de journalistiek? Ben jij een goede schrijver? En krijg jij energie van het succesvol managen van projecten en evenementen? Dan is de functie van Conceptmanager iets voor jou!

Het FD: een vernieuwend, ondernemend en leuk mediabedrijf

Voor BNR Nieuwsradio en het Financieele Dagblad, twee ijzersterke journalistieke merken, is FD BNR Networks de maker van evenementen en nieuwe, verrassende formats. Als conceptmanager ben jij aanspreekpunt en sparringpartner voor de redacteur, producent, sponsor, webcoördinator, het reclamebureau en nog veel meer stakeholders. Jij bent de spin in het web en neemt verantwoordelijkheid voor het uitwerken een kwalitatief hoogstaand, inhoudelijk boeiend en vernieuwend concept.

Wat ga je doen?

Je ontwikkelt journalistieke event-concepten. Dit kunnen stevige debatten zijn, gespecialiseerde boardroomsessies, exclusieve community bijeenkomsten of lezers-events met honderden bezoekers. Jouw concepten zijn méér dan alleen events: al naar gelang de inhoud worden ze versterkt met bijvoorbeeld een online-platform, een podcast-serie of een radio-uitzending. Deze worden bekendgemaakt met wervende mediacampagnes.

Verantwoordelijkheden van de Conceptmanager

  • Je bent verantwoordelijk voor de bewaking, planning en het uitrollen van het event-concept. Je zorgt dat het event inhoudelijk, kwalitatief en vernieuwend stáát.
  • Je bent aanspreekpunt voor betrokken redacteuren. Je denkt mee over actuele thema’s, draaiboeken en de beste sprekers, en indien nodig ben je hierin sturend. Je blijft het hele proces betrokken voor conceptbewaking en aansturing.
  • Als onafhankelijk journalistiek platform buiten het publieke bestel werkt FD BNR Networks met sponsors die onze events mede mogelijk maken. Jij bent de inhoudelijke contactpersoon voor de sponsor van het event. Dit betekent dat je inzicht hebt in de marcom-doelstellingen van onze partners. Tegelijkertijd ben je een rotsvaste bewaker van onze onafhankelijke journalistiek. Als het erop aankomt ben jij degene die de journalistieke waarden onweerlegbaar toelicht en bewaakt.
  • Je bent verantwoordelijk voor de productie van wervende campagnes. Je ontwikkelt de juiste mix van mediamiddelen binnen elk concept. Je laat de campagne-middelen en mailings produceren om bezoekers voor de events te werven.

Wie ben jij en wat moet je kunnen?

  • Je hebt een achtergrond in de journalistiek, bent taalvaardig en hebt gevoel voor marketing. Je kent de unieke eigenschappen en uitdagingen van de beschikbare mediatypes en kanalen.
  • Je krijgt energie van het succesvol managen van complexe projecten en evenementen. Je houdt van afwisseling en werkt graag aan meerdere projecten tegelijk, waarbij je snel schakelt en connecties maakt.
  • Je kunt strak plannen en hebt een gun-factor die ervoor zorgt dat jouw projecten soepel door de organisatie lopen. Je bent creatief en analytisch, en kunt goed omgaan met deadlines. Je schaakt op verschillende borden tegelijk. Ook kun je je inleven in uiteenlopende doelstellingen van de verschillende stakeholders.
  • Je volgt het nieuws op de voet, en hebt affiniteit met zakelijke en financieel-economische onderwerpen. Uiteindelijk ben je tevreden als je een goed journalistiek product hebt gemaakt dat van toegevoegde waarde is voor alle stakeholders.

Ons aanbod voor jou

We bieden je een zelfstandige en afwisselende fulltime baan met een aantrekkelijk salaris bij twee ijzersterke journalistieke merken, in een dynamisch en vernieuwend mediabedrijf met een goede sfeer. Je krijgt volop ruimte voor initiatief en nieuwe ideeën.

Interesse?

Heb jij een afgeronde universitaire opleiding, tenminste 3 jaar relevante werkervaring en wil jij vol energie deze uitdaging aangaan? Reageer dan direct. Meer weten? Neem dan contact op met Wendy Bruul, Corporate Recruiter, via 088 5678 378.

 

Direct solliciteren met CV!

 

Notitie voor bureaus:
Wij accepteren geen ongevraagde cv’s. Gelieve ons geen cv’s te sturen, aangezien wij niet verantwoordelijk zijn voor eventuele vergoedingen gerelateerd aan ongevraagde cv’s.

Herinner mij later


"Wat ik waardeer aan het FD is dat de redactie altijd inzet op kwaliteit"

Thomas de Heide
Thomas de Heide
Journalist bij het FD 
In dienst sinds 2014