Prins Bernhardplein 173
1097BL Amsterdam

FD Mediagroep Recruitment

Business Manager

Ben jij de Business Manager die voor onze adverteerders partner- en sponsorproposities ontwikkelt? Denk aan gesponsorde radioprogramma’s, podcastreeksen en brandend content oplossingen. Als Business Manager maak jij onderdeel uit van FD Mediagroep Effect, de contentstudio van FD Mediagroep.

Werken bij een vernieuwend, ondernemend en leuk mediabedrijf

FDMG Effect maakt deel uit van de commerciële afdeling, die verantwoordelijk is voor alle advertentieomzet van Het Financieele Dagblad en BNR. De basis van de advertentieomzet wordt gevormd door de crossmediale proposities van print, radio en online. Echter, voor veel van onze klanten bieden deze standaardproposities niet meer genoeg. Zij zoeken verbinding met de merken BNR en Het FD, willen communiceren over de as van de inhoud en vragen (vaak middels een briefing en/of pitch) om creatief maatwerk. Om die reden heeft FDMG twee jaar geleden een creatieve contentstudio opgericht; FDMG Effect.

Door de komst van FMDG Effect is FD Mediagroep (naast het bieden van paid media-oplossingen) nog beter uitgerust op het vlak van owned en earned media-oplossingen. Juist door de combinatie van deze oplossingen is FDMG Effect in korte tijd uitgegroeid tot voorloper in de markt van zakelijke contentsamenwerkingen. Het team groeit snel en we willen onze klanten nog beter van dienst zijn. Daarom zijn we op zoek naar nieuwe collega’s.

Proposities

De nieuwe Business Manager FDMG Effect ontwikkelt partner- en sponsorproposities voor de (potentiële) adverteerders van FD Mediagroep. Hij/zij benadert proactief bestaande en nieuwe klanten voor deze nieuwe en bestaande proposities. Met als kwantitatieve doelstelling het realiseren van de financiële targets, en als kwalitatieve doelstelling het bijeenbrengen en verbinden van de losstaande proposities en producten van FDMG Effect; branded content, sponsoring, podcast, etc.

In creatieve en commerciële zin betekent dit dat hij/zij een onbegrensd pallet van mogelijkheden gebruikt om klanten te binden aan FDMG en aan de FD- & BNR-kanalen, om zodoende gestelde targets te realiseren. In operationele zin betekent dat hij/zij in teamverband met mediasales, redactie, online/data en creatie contentproposities ontwikkelt en deze samen en in de markt zet.

Ons aanbod voor jou

Wij bieden jou een 36-urige werkweek gedurende een jaar met optie tot verlenging, een aantrekkelijk salaris, een uitstekende pensioenvoorziening, volop ontwikkelmogelijkheden, leuk team op het grensvlak van content en marketing en een kantoor op een toplocatie naast het Amstelstation: we spreken onze klanten en relaties heel vaak bij Dauphine - hét mediacafé van Amsterdam.

Interesse?

Ben jij een slimme en creatieve mediaprofessional? Zie je een complexe briefing als een uitdaging en word je warm van een stevige pitch? Wacht dan niet langer en reageer meteen met jouw CV en motivatie. Vragen? Bel gerust naar 088-5678378.

Direct solliciteren met CV!

 

Notitie voor bureaus:
Wij accepteren geen ongevraagde cv’s. Gelieve ons geen cv’s te sturen, aangezien wij niet verantwoordelijk zijn voor eventuele vergoedingen gerelateerd aan ongevraagde cv’s.

 

Mail mij deze pagina


"Wij zijn nieuwsjagers met een voorliefde voor cijfers en inhoud."

ilse
Ilse Zeemeijer
Redacteur ‘innovatie’ bij het FD Mediagroep
In dienst sinds 2013

 

"De FD Mediagroep heeft een informele werksfeer en een heel platte organisatie"

Jeroen Snoeij
Jeroen Snoeij
Lead developer bij FD Mediagroep
In dienst sinds 2014

 

"De laatste jaren is de FD Mediagroep sterk aan het uitbreiden"

Lydian de Kruiff
Lydian de Kruiff
Concept developer bij FD Mediagroep/BNR Networks
In dienst sinds 2005

 

"Voor goede ideeën is er altijd ruimte, ongeacht leeftijd en aantal vlieguren van redacteuren."

Pieter Couwenbergh
Pieter Couwenbergh
Algemeen verslaggever bij FD Mediagroep
In dienst sinds 1999