Prins Bernhardplein 173
1097BL Amsterdam

FD Mediagroep Recruitment

Ilse ZeemeijerIlse Zeemeijer, redacteur ‘innovatie’ bij het FD, in dienst sinds 2013.

‘Werk jij bij het FD?’ Ik zie soms wat verbaasde gezichten als ik vertel dat ik bij de roze krant werk die volstaat met ‘Al het geene tot het financieele eenige betrekking heeft’. ‘Maar jij hebt toch helemaal geen financiële opleiding?’, is vaak de tweede vraag. Het is altijd leuk om vooroordelen te ontkrachten.

Wie vijf jaar geleden tegen me had gezegd dat ik bij het FD zou gaan werken, had ik voor gek verklaard. Ik had het FD nog nooit gelezen. Beurs- en financieel nieuws was vaak abracadabra. Nu werk ik al weer bijna vier jaar bij het FD. Eerst als stagiair, daarna als freelancer en sinds 2013 als redacteur.

Wie bij het FD komt werken, wordt in het diepe gegooid. Een beursverslag schrijven terwijl de aandelenmarkt een ver-van-je-bedshow is, is de eerste weken spannend, maar als je weet waar je op moet letten, wordt het leuk. En dat meen ik.

Gelukkig is het FD zoveel meer dan Wall Street. Zo spreek ik als redacteur ‘innovatie’ bij de redactie Economie en Politiek met allerlei mensen — van boer tot ceo. Ik krijg alle ruimte om ideeën te bedenken en die vervolgens ook uit te voeren. Cijfers uitpluizen om beleid te toetsen? Mooi! Een tour door Nederland om uit te zoeken wat er van alle innovatieplannen terecht komt? Ga het maar doen! Ook als je meer wilt doen dan alleen schrijven – denk aan het coördineren van een project – krijg je als (jonge) redacteur een kans.

De vrijheid die ik krijg, en het vertrouwen van collega’s om ideeën uit te werken, zijn de twee belangrijkste redenen waarom ik met heel veel plezier artikelen schrijf voor deze krant. De F van FD helpt om originele verhalen te verzinnen. Wij zijn nieuwsjagers met een voorliefde voor cijfers en inhoud.

Bovendien staat achter elk verhaal een team dat me helpt om een verhaal nog beter te maken – zowel in woord als in beeld, online en in de krant. En dan zijn er ook nog eens heel veel collega’s met jarenlange ervaring waar ik als starter alleen maar van kan dromen.

Wil jij ook onderdeel worden van ons team? Klik hier voor de actuele vacatures! 

Thomas de Heide

Thomas de Heide, journalist bij het FD, in dienst sinds 2014.

Door de baan van mijn vader belandde vroeger iedere ochtend Het Financieele Dagblad op onze keukentafel. Ik was een jaar of tien toen ik de krant begon te lezen. Later, op de Fontys Hogeschool Journalistiek, besloot ik dat ik mijn tweede stage graag bij het FD wilde lopen. Niet bij de krant, maar bij weekendmagazine FD Persoonlijk.

Na het behalen van mijn diploma schreef ik als freelancer voor verschillende titels, tot er een plaats op de redactie van FD Persoonlijk vrijkwam. Inmiddels werk ik anderhalf jaar bij het magazine. Mijn functie heeft een interessante combinatie in zich: ik ben zowel journalist als coördinator. Naast het schrijven van artikelen denk ik mee over de inhoud van het magazine en onze online-uitingen.

De sfeer op de redactie is open: heb je een goed idee, dan krijg je de mogelijkheid dit om te zetten in producties. Zo hadden we als ‘jonkies’ binnen het FD het plan om een speciale uitgave van FD Persoonlijk te maken met daarin dé jonge, veelbelovende talenten van Nederland. Een aantal maanden later verscheen dit talentennummer en organiseerden we een hieraan gekoppeld event. En dan was er nog een ander mooi project: een magazine op reisformaat met daarin het beste uit vijf jaar Droomweekend, een van de meestgelezen rubrieken.

Ons team is divers, het bestaat uit collega’s met verschillende achtergronden en leeftijden. Dat geeft de mogelijkheid om met een brede blik naar de wereld en onze producties te kijken. Tegelijkertijd coachen ervaren journalisten de jongere garde en nemen wij hen mee in de digitalisering van het FD. Zo leren we van elkaar.

Wat ik waardeer aan het FD is dat de redactie altijd inzet op kwaliteit. Niet alleen snel scoren met een primeur, maar juist ook verhalen tot in detail uitdiepen. Altijd een stapje meer doen en nooit genoegen nemen met minder. En dat zie je, als het goed is, terug in onze verhalen.

Wil jij ook onderdeel worden van ons team? Klik hier voor de actuele vacatures! 

Jessy

Jessy Goldfinger, broadcast technicus bij BNR Nieuwsradio, in dienst sinds 2013.

Voordat ik bij BNR Nieuwsradio kwam werken, was ik al een tijd bezig met radio maken. Het begon al op mijn twaalfde, bij een lokale zender. Ik begon als presentator, totdat ik erachter kwam dat mijn ambitie lag bij de techniek.

Die ambitie kan ik juist bij BNR goed in de praktijk brengen. Extra mooi is dat mijn werkzaamheden lekker afwisselend zijn. Grofweg gezegd zorg ik als broadcast technicus voor alle apparatuur en systemen die nodig zijn om een radiostation draaiende te houden

Ik werk meestal vanuit de Amsterdamse studio’s. Daarnaast heb je de locatie-uitzendingen. Dan ga je met een klein team en de mobiele radiostudio op pad ergens in Nederland. Ook komt het wel eens voor dat BNR uitzendt vanuit het buitenland. Tijdens het WK in 2014 hielp ik vijf weken lang mee om de uitzendingen te faciliteren vanuit Brazilië.

Verder verricht ik ‘support’ buiten de uitzendingen om. Dan help ik alle collega’s van BNR met hun technische problemen en uitdagingen. Tot slot.

Ik vind het heel gaaf om problemen op te lossen, zonder dat de luisteraar überhaupt doorheeft dat het probleem er is. BNR geeft me alle ruimte en vrijheid om te ondernemen, zoals bijvoorbeeld met het opzetten van Visual Radio. De luisteraar kan dan meekijken in de studio’s van BNR en wordt voorzien van extra informatie. Toen we ermee begonnen, onderhield ik het contact met de leveranciers, moest zorgen dat alle losse puzzelstukjes uiteindelijk pasten. Het is een mooi project geworden en een voorbeeld van de vrijheid die ik krijg tijdens mijn werk. Dat maakt BNR voor mij het perfecte bedrijf om te werken. 

Wil jij ook onderdeel worden van ons team? Klik hier voor de actuele vacatures! 

Jeroen

Jeroen Snoeij, lead developer bij de afdeling automatisering van FD Mediagroep, in dienst sinds 2014.

Ik heb gekozen voor de FD Mediagroep omdat het een bedrijf in beweging is, zeker op IT-gebied. Het is een geweldige klus om deze onderneming om te vormen van een van oudsher ‘papieren’ uitgever naar een digitale uitgever. Mijn afdeling speelt daarin een sleutelrol, iets wat ook door het management zo wordt gezien.

Samen met mijn team werk ik aan innovatieve websites. Daarbij kunnen we gebruik maken van de nieuwste technologieën voor webdevelopment, ‘search’ en ‘big data’. Zo doen we veel met ElasticSearch – een ‘state of the art’-zoekmachine. Daardoor kunnen lezers van FD.nl bijvoorbeeld razendsnel het digitale archief met al onze artikelen raadplegen. Dat is niet het enige. Dankzij deze zoekmachine kunnen abonnees hun nieuws gepersonaliseerd ontvangen, dat wil zeggen: gefilterd op de onderwerpen waar zij specifiek in geïnteresseerd zijn.

Het zijn het soort toepassingen die we nu ook aan het ontwikkelen zijn voor de nieuwe website van BNR. Mijn werk is veelzijdig. Ik houd me niet alleen bezig met development, maar ook met de architectuur van onze platforms, waarbij ik zoek naar allerlei technische oplossingen.

De FD Mediagroep heeft een informele werksfeer en een heel platte organisatie. Ik sta direct in contact met zowel het management als de mensen die bij FD en BNR werken met onze websites.  

Wil jij ook onderdeel worden van ons team? Klik hier voor de actuele vacatures! 

Lydian

Lydian de Kruiff, concept developer bij FD/BNR Networks, in dienst sinds 2005.

Werkverkenners, De Opvolgers, The Financial Agenda, The Green Quest… Bij FD/BNR Networks doen we tientallen crossmediale projecten per jaar. Het zijn projecten die we vanuit onze journalistieke merken uitrollen op verschillende platforms: online, op de radio, met events in het land of in de krant.

Als concept developer en project manager ben ik zowel creatief als organisatorisch bezig. Ik werk aan projecten op actuele thema’s die bij de kerndomeinen van onze mediamerken passen. Hierdoor is iedere dag weer anders, werk ik met heel veel verschillende mensen — binnen en buiten het bedrijf — en ben ik direct betrokken bij de actualiteit.

Voor de projecten van FD/BNR Networks werken we altijd in wisselende teams, bestaande uit redacteuren, presentatoren, technici, producenten, plus medewerkers van sales en sales support.
Het is ontzettend leuk en inspirerend om naar een deadline te werken en samen iets neer te zetten.

Ik vind de FD Mediagroep horizontaal georganiseerd, met korte lijnen. Dit betekent dat goede ideeën altijd een gewillig oor krijgen en er veel ruimte is om goede ideeën uit te werken.
Voordat ik drie jaar geleden bij FD/BNR Networks begon, werkte ik acht jaar bij BNR, onder meer als redacteur, regisseur en samensteller van programma’s als ‘Aan de slag’ met Paul van Liempt en ‘Zakendoen met…´

De laatste jaren is de FD Mediagroep sterk aan het uitbreiden. Naast mediamerken als het FD en BNR Nieuwsradio behoren data-aanbieders als Company.info en Webservices nu ook tot onze merken. Een spannende ontwikkeling, die ik als lid van de ondernemingsraad met veel interesse volg.

Wil jij ook onderdeel worden van ons team? Klik hier voor de actuele vacatures! 

Onze merken